hu en

Városrendezés

Mikkeli

Koncepciónk egy sűrű, mégis barátságos és fenntartható környezetet képzel el Mikkeli számára. A dél felé lejtő tömegek és a meglévő városi szövethez való tapintatos alkalmazkodás egyedülálló jellegzetességet kölcsönöznek a tervezett szerkezetnek. Városrendezési tervünk a természetbe való integráció számos árnyalatát megvalósítja. A Saimaa tó, a nádasok és az erdőterületek helyükön maradnak és a lehető legnagyobb mértékben részévé válnak a tervnek. Az épített környezet is fontos szerepet játszik: a dupla-magos városszerkezet kiegészül egy új központi térrel a már meglévő terek tengelyirányú középvonala mentén, a város történelmi terveivel összhangban. A városi blokkok metamorf kapcsolatban vannak a vízzel, de ugyanakkor tervezésük és elhelyezésük a maximális energiahatékonyságot is célozza. A barátságos hangulatot mindössze 3-5 emelet magas épületek révén érjük el, és a városszerkezet prizma geometrikus vizuális lazítása által.
A tervezett terület szerkezeti logikáját követi a már meglévőt. Főbb jellemzői a kelet-nyugati irányú szigorú utcarács, valamint ezek fokozatos lazítása észak-déli irányban. A két reprezentatív üres blokk, - a piactér és a park – meghatározza a város központi vonalát, így az új tudományos központ közterét is ebbe a fontos tengelybe illesztettük.
Mivel keskeny épületeket terveztünk (8-14m), elértük, hogy egy 

 

emeleten egy lakás lehessen. Ez az elrendezés hatalmas értékkel bír, hiszen a lakások beosztása így szabadon kezelhető és természetes fény biztosítható minden szobában. Ahhoz, hogy maximálisan kihasználjuk a nap energiáját, a déli oldalon az épületeket lejtősre terveztük, lehetőséget teremtve teraszok, passzív napcsapdák és napelemek kihelyezésére. A tervezés prizma geometriája a legjobb eszköz az árnyékolás és napfény irányításának, mivel az épületek nem vetnek árnyékot egymásra. Mindig van egy része az épület burkának, amely közvetlen napfénynek van kitéve, minden lakásban. Ahhoz, hogy tovább optimalizáljuk a város klimatikus feltételeit, minden épületsort kissé elfordítottunk, hogy megtörjük az északi szél alagútját. A vonatsínek és autópályák zaját fákkal, a parkoló épületek tömegével és a cikcakkos geometria segítségével blokkoltuk, amely városi szintű zajcsillapító eszközként is működik. Az általunk javasolt parkolási megoldás elrejti szem elől a parkoló autókat, de optimális hozzáférhetőséget biztosít. A partvonal mentén gyalogos dominanciájú övezeteket terveztünk, a meglévő autós közlekedési vonalak mellé pedig új utakat.

2012, tervpályázat.